Klubben Århus Rolling Devils

Kørstolsfodbold startede I Århus som den første klub I danmark midt I 90erne.

Dengang var der ganske få spillerer, siden er vi blevet flere og har nu I en årrække haft to hold.

Siden starten er det blivet til mere end ti danmarks-mesterskaber samt deltagelse I flere internationale stævner.

Århus rolling devils er I dag en klub der henvender sig til alle der ønsker at være del af et fællesskab, omkring en sjov og udfordrne sporsgren. Vi har fokus på alle skal syntes det er sjovt at træne og komme ud og spille kampe, ligesom vi bakker op om de der har ambitionerne og lysten til at udvikle deres spil, eksempelvis har vi flere tilknyttet landshold truppen.

Der er et kæmpe potentiale for sporten i Danmark, idet den de seneste år har været den hurtigst voksende handicapidræt i verden. Derfor har vi igangsat aktivitere for at skabe mere synlighed, gøre kørestilfodbold mere tilgængeligt samt udbrede kendskabet og glæden ved at spille kørestolsfodbold.

Som en del af LAVIA (Link) har vi til huse på Tovshøjskolen, hvor de fleste af Aarhus handicapidrætsklubber har base med fælles cafeteria hvor Else sørger for kærlig beværtning I hjemmelige omgivlser.